Зъбни Мостове
Зъбните мостове са предназначени да възстановят липсата на загубените зъби и да рехабилитират нарушената форма, функция и естетика в съответната зона на зъбната дъга. Начина на изработването на тези конструкции не се различава от този на зъбните коронки, с тази разлика че се касае за зони с един два или повече липсващи зъби, докато коронките възстановяват един единствен зъб.
Предимства:
- Мостовете дават големи възможности за рехабилитирането на дистално ограничените дефети, т.е. когато имаме ограничен от съответните здрави зъби дефект. В зоната на възстановяване има 1-2 или повече липсващи зъби, а тези които го ограничават от двете страни ще бъдат носещи конструкцията. Поради тази причина трябва много внимателно да бъде планирана бъдещият мост, с оглед неговата бъдеща здравина и издържливост.
Недостатъци:
- Основен такъв би могъл да бъде по-изразеният (хиперконтуриран) моделаж на моста в зъботехническата лаборатория, което би довело до травмиране и притискане на венеца обхващащ зъбите, както и затрудненото почистване на междузъбните пространства. Това би довело до евентуален неуспех при пациенти с много лоша и неконтролирана зъбна хигиена. За целта при възможност за единични коронки в предния (Фронтален участък) се препоръчва изработване на самостоятелни(единични) коронки, и мостове в задните (дистални) участъци. Така се постига повишена естетика в предния фронтален участък и се осигуряват отлични възможности за почистване с конци.
Композитни мостове C+B
В определени ситуации би могло да се помогне на пациента с направата на композитен мост в едно посещение от стоматолога. Той се изработва с помощта на специални Кевларени Влакна с висока здравина и Фотополимер.
Обикновенно се касае за временни или постоянни конструкции, с предварителна уговорка за недостатъчна здравина и дълготрайност на моста, сравнена с металокерамичните мостове.
Композитният мост би бил надежден при единични липсващи зъби, подобрявайки дъвкателната функция и естетиката на пациента. Този тип мост може да бъде първи избор в ситуации, като неотложни пътувания на пациента, т.е. като временна конструкция, преди да се направи окончателна такава.